Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik het enorm irritant vind dat je tegenwoordig veel – bijna overal – onnodige, Engelse woorden ziet. In kranten, winkels, etalages, folders, winkelstraten, het openbaar vervoer, openbare gebouwen, enz., enz.
Waarom dat is? Geen idee. Misschien om interessant te (willen) doen?
Heb jij ook zo’n hekel aan die Engelse woorden in de Nederlandse taal?
Zorg dan zelf – tenzij het niet anders kan – voor bruikbare Nederlandse alternatieven/ varianten!
Maak er (desnoods) een sport van!
