“Sinds de arbeidsmarkt zo krap is geworden, is Nederlands geen harde eis meer.”
Steeds meer winkels nemen personeel aan dat geen Nederlands spreekt. Zo ook bij winkelketen Zeeman, aldus een woordvoerder tegen de NOS.
[Uit: Onze Taal, Nummer 6 – 2023.]
As it net kin sa as it moat,
dan moat it mar sa as it kin.
IK HOOP DAT JULLIE HET BEGRIJPEN.
Vast wel.
Dat mag dan waar zijn, maar daarmee wordt het probleem niet opgelost. 🙂